יום חמישי, 23 באפריל 2009

עוגת בחושה במילוי תותים ופירורים




כבר סיפרתי בעבר על אהבתי הגדולה לעוגות בחושות
יותר מכל עוגה אחרת אני אוהבת את העוגות היבשות האלה שמחביאות בתוכן טעמים ואוצרות..
שילוב של תותים בעוגה בחושה עדיין לא ניסיתי והחלטתי לנסות לפני שעונת התותים תסתיים לה.

אומנם במתכון המקורי במגזין Taste of Food משתמשים בפטל, אבל כיון שלי היו רק תותים החלטתי להסתפק בהם.

הריח שעלה בבית ברגע שבישלתי את התותים להסמכה היה פשוט ממכר.
לדעתי כדאי לאמץ את המילוי לעוד עוגות כציפוי לעוגת גבינה אפויה או קרה או אפילו ליד גלידה וניל, מתכון מנצח ללא ספק.

עוגת בחושה במילוי תותים ופירורים

1 ו-1/2 כוסות קמח
1/2 כוס סוכר
1 ו-1/2 כפיות אבקת אפייה
1/2 כפית מלח
1/2 כפית קינמון
1 חבילה חמאה קרה
1 ביצה
1/2 כוס חלב
1/2 כפית תמצית וניל

לתערובת התותים
1/2 כוס סוכר
2 כפות קורנפלור
6 כפות מים
1 כוס תותים טריים חתוכים לחתיכות קטנות
1 ו-1/2 כפיות של מיץ מלימון

לשכבת הפירורים
1/3 כוס קמח
3 כפות סוכר
30 גרם חמאה קרה

אופן ההכנה:
בקערה לאחד את הקמח, סוכר, אבקת האפיה המלח והקינמון.
לחתוך את החמאה לחתיכות קטנות ולהוסיף לקמח, ללוש בעזרת הידיים לתערובת פירורים גסים.
להקציף ביצה חלב ותמצית וניל ולשפוך לתוך תערובת הפירורים, לערבב רק עד שהתערובת לחה.
להעביר לתבנית אינגלייש קייק משומנת.

בסיר קטן לאחד סוכר וקורנפלור, להוסיף מים ולערבב עד למרקם חלק.
להוסיף תותים ומיץ לימון ולהביא לרתיחה.
לבשל ולערבב כל הזמן עד שהתערובת מתחילה להסמיך.
לשפוך את תערובת התותים על הבצק, אפשר בשלב הזה בעזרת סכין לזגג פנימה את תערובת התותים.

לשכבת ציפוי הפירורים
בקערה קטנה לערבב קמח וסוכר ואת חתיכות החמאה לפירורים קטנים.
לפזר מעל תערובת התותים.

לאפות בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות כ-35 עד 40 דקות או עד שקיסם שננעץ במרכז העוגה יוצא יבש.

לצנן ולהגיש בתוספת תותים טריים ואם נשאר מעט מהמילוי של התותים זה יכול להיות שוס רציני.


4 תגובות:

fairy_mi אמר/ה...

ואוו זה נראה מעולה!
גמני מטורפת על בחושות וזו בדיוק לטעמי
יפהפיה ומיוחדת
ואחלה הגשה!
אהבתי מאוד :) שבת שלום

Roniti אמר/ה...

תודה רבה
אכן עוגה טעימה ושונה
ולגבי ההגשה, אני לומדת מהטובים ;-)

אריאלה פיקסלר אלון אמר/ה...

אוי, אני חולה על עוגות בחושות טובות.
היות ואני לא מלכת האפייה זה מה שהכי נוח לי להכין...
נתת לי אחלה רעיון ואני מתעתדת לשחק עם המתכון הזה שלך.
האמת? נראה בן אלף יצאניות...
בחיבק בייב.

Roniti אמר/ה...

ארי הצחקת אותנו כל כך
הקראתי לאיש את התגובה שלך - את נהדרת!
בפורום חלבי שיחקה שרית עם המילוי התותים על עוגת גבינה ויצא לה מדהים!!
אני ממליצה מאוד.

נשיקות שבוע טוב.

Go Check the beautiful Keto Party Yaidy had ! @sweetketolife