יום רביעי, 21 בינואר 2009

לביבות חומוס




כמה שמחתי לפני כמה שבועות שגיליתי ב-Ynet מתכון ללביבות מגרגירי חומוס
בדיוק האיש שאיתי חזר הביתה עם ארגז שימורי חומוס ולא היה לי מושג ירוק מה לעשות עם כל האוצר הזה
אז התחלנו לתבל עוף בגרגרי חומוס (שוס!)
סלטים עוטרו בגרגרי חומוס והאמת, אם לא הייתי מתביישת הייתי שולחת בתיק האוכל לילדים שקיות עם גרגרי חומוס אבל התביישתי...

לכן השמחה אצלי היתה אמיתית, סוף סוף יהיה שימוש לשימורי החומוס, סוף סוף יש מתכון אמיתי למאכל קופסאת שימורים...
אני ויתרתי על הרוטב היוגורט המקורי שהצטרף למתכון היות והלביבות ליוו את ארוחת השבת הבשרית והכנתי במקום רוטב על בסיס מיונז (מתכון בסוף)

לביבות חומוס בתיבול הודי

המרכיבים (כ-10 לביבות קטנות):

1 קופסה גרגרי חומוס מבושלים
2 ביצים
2 שיני שום כתושות
2 ס"מ שורש ג'ינג'ר טרי מגורר
2 כפות שמן
3 כפות קמח תופח
1 כפית שטוחה מלח
1 כפית שטוחה גראם מסאלה (אני ויתרתי על זה מהסיבה הפשוטה שאין לי את התבלין הזה..)
1 כפית זרעי כמון שלמים
1 כף עלי כוסברה
1/2 פלפל ירוק חריף קצוץ (לא חובה)
שמן לטיגון

רוטב יוגורט:

1 גביע יוגורט
1 שן שום כתושה
1 כף מיץ לימון
חופן עשבי תיבול קצוצים דק (נענע, כוסברה, בצל ירוק, עירית)
מלח

רוטב מיונז:

4 כפות מיונז לייט
1 כף חומץ
2 שיני שום קצוצות
מלח
פלפל
קמצוץ סוכר

אופן ההכנה:
  1. מסננים את גרגרי החומוס ומרסקים אותם במעבד מזון או בעזרת בלנדר עד שמתקבלת תערובת חלקה. מוסיפים את שאר מרכיבי הלביבות ומערבבים היטב לקבלת בלילה חלקה.
  2. מחממים שמן במחבת. בעזרת כף מחליקים לביבות קטנות לתוך השמן החם. מטגנים כדקה מכל צד עד שהלביבות משחימות קלות.
  3. מוציאים את הלביבות מהמחבת ומעבירים לצלחת שרופדה בנייר סופג. מגישים את הלביבות עם רוטב היוגורט (מערבבים יחד את כל המרכיבים) או עם פלחי לימון טרי לצידם.


אין תגובות:

Go Check the beautiful Keto Party Yaidy had ! @sweetketolife