יום שני, 9 בנובמבר 2009

מאפה חש"ק גבינות סגור





אם פתאום בשעת הערב הילד מבקש לאכול
אבל לא בא לו על הקציצות עם האפונה והגזר

וגם לא כל כך מתחשק לו פסטה
יש רעב אבל בדיוק למה שאין בבית - מה עושים ?

הכי קל הכי נכון והכי טעים בצק חש"ק במילוי של כל מה שיש בבית
.
הבצק כל כך נוח ונעים לעבודה ובתוך שעה יש מאפה ריחני וסידור נהדר לארוחת ערב קלילה ומשביעה.



בצק חש"ק

1 חבילה חמאה
1 שמנת של פעם
חבילה קטנה של קמח תופח מאליו (או 2 ו-1/2 כוסות קמח רגיל + 1.5 כפית אבקת אפייה)
1 ביצה בלולה לזיגוג
שומשום

למילוי
1 חבילה קוטג'
2 ביצים
1/2 כוס גבינה פטה מעוכה
1 גבינה לבנה מסוננת
זיתים חתוכים מגולענים
עגבניות מיובשות בשמן (לא חובה)
פיטריות חתוכות (לא חובה)
מלח
פלפל

אורגנו

זעתר


לערבב היטב בקערה גדולה את כל המרכיבים להוסיף תבלינים לפי הטעם ולהניח בצד.

לבצק
בקערת המיקסר בעזרת וו גיטרה לשים את כל המרכיבים לבצק רך ודביק.
אוספים לכדור עוטפים בנילון נצמד ומאפסנים לשעה במקרר.

לאחר שעה קורצים 2 כדורים מהבצק.
מרדדים על משטח מקומח כדור אחד לעלה דק ומעבירים לתבנית משומנת, על בסיס הבצק שופכים את המילוי בצורה שווה.
מרדדים כדור בצק נוסף ומשטחים על המילוי באופן שיכסה את כל המלית.

מורחים את הביצה הבלולה מעל ומפזרים שומשום. אופים בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות כ-45 דקות או עד שהמאפה מזהיב משחים. בתיאבון!


12 תגובות:

Forest אמר/ה...

נראה מצוין ומפנק ביותר, אין כמו בצק בכל צורה שהיא לארוחת ערב כדי לשמח אותי :)

אריאלה פיקסלר אלון אמר/ה...

את יודעת אוחתי שמעולם לא הכנתי כלום עם בצק חשק?
אין לי מושג למה, אבל זה פשוט כך.
רועיקי היום בבית , חולה, נראה לי שאני אכין לו היום ארוחה חלבית (בא לי נורא על פולנטה ממולאת עם גבינות ועגבניות, אז אולי אשלב גם את המאפה הזה שלך).
וחוץ מזה, הצילומים למות .

מי אוהבת אותך על הבוקר?

fairy_mi אמר/ה...

אין ספק, הוא בהחלט עשה לי חשק רציני המאפה הזה!
נראה מעולה :)
גמני מתה על המאפים הללו שמתקתקים ברגע האחרון
תמיד יוצאים נפלאים ומעלים חיוך על הפנים
אין כמו פחמימות P:

Roniti אמר/ה...

תודה רבה פורסט :)
אכן מאפה נפלא וקליל.

סוף שבוע נהדר !

Roniti אמר/ה...

ארי לאבי :}
נו, אז הגיע הזמן
לפעמים אין חשק להסתבך בכל כך הרבה חומרים ותהליכים ואין כמו הבצק הנפלא הזה.
מה שנהדר בו שהוא מקבל את הכל באהבה, גבינות, בשר, מתוקים - פשוט כל בו וטוב שכך.

נשיקות על הבוקר (שלי)
}{
לאב יה!

Roniti אמר/ה...

צודקת פייתי
חשבתי לרגע להכין לו טוסט ואז שידרגתי לכמה רמות את הטוסט..
הגברבר היה מאושר וגם אחיו הצעירים (שלא נדבר על המיישרת הסדרתית של הבית - מואה)

סוף שבוע נפלא }{

מיה אמר/ה...

זה נראה פשוט מעולה!
יש לי כמה שאלות לגבי כמויות - לגבי 1 חבילת חמאה וחבילת גבינה - כמה זה בגרמים?
ועוד שאלה - האם יש אפשרות להכין יום מראש את המאפה?

תודה!

רבקה אמר/ה...

זה היה ממש טעים
רק לפני שעה אכלתי את זה =]

Unknown אמר/ה...

זה נראה מצויין
אתמול היה לנו מפגש בנות נבחרת הבאולינג, התארחנו אצל לילית
רבקה הכינה את הבצק הזה חש"ק במילו פטריות ובצל, אחותי ללקק את האצבעות
נשיקות חן

Roniti אמר/ה...

אהלן מיה
אומנם קצת באיחור, אבל מקווה שיגיע בזמן
1 חבילת חמאה 110 גרם
250 גרם גבינה לבנה

בהצלחה!

Roniti אמר/ה...

לבריאות רבקוש יפה
נשיקות }{

Roniti אמר/ה...

אחותי הקסומה
שאת כותבת לי אני מתרגשת
איזה כיף לקרוא
מסרי ד"ש לכל נבחרת הבנות והבאולינג
וסוף שבוע קסום לכם }{
אוהבת.

Go Check the beautiful Keto Party Yaidy had ! @sweetketolife