יום שישי, 30 באוקטובר 2009

עוגיות סוכר מצופות להלוואין...




אתמול חזר האפרוחון מבית הספר כולו שמח וזורח
"אמא המורה ביקשה שכל ילד יביא משהו לבית הספר לחגיגת הלוואין ואני התנדבתי שתכיני עוגיות.."
לא יכולתי שלא לצחוק.
איזה כיף שהגוזל המתוק שלי מנדב אותי להכין עוגיות - סימן שהוא קצת אוהב את מה שאני מכינה.

המורה כל כך אהבה את הרעיון שהיא אפילו הביאה לו חותכון עוגיות מקסים בצורת דלעת
(הדלעת פה מככבת לרגל החגים)
.
החלטתי שנכין ביחד, אני אכין בצק עוגיות הוא יחתוך ואחר כך נצפה ביחד בציפוי סוכר וצבע מאכל.

היה לנו כיף , שבוע הבא נכין ביחד בראווניס (הוא אמר).

עוגיות סוכר - מרתה סטיוארט

2 כוסות קמח
1/4 כפית מלח
1/2 כפית אבקת אפייה
100 גרם חמאה רכה
1 כוס סוכר
1 ביצה טרופה
2 כפיות חלב
1/2 כפית תמצית וניל

בקערה גדולה לנפות קמח מלח סוכר ואבקת אפייה ביחד.

בקערת המיקסר לערבב סוכר וחמאה לתערובת קרמית, להנמיך מעט את מהירות המערבל ולהוסיף את הביצה לערבב עד לאיחוד ולהוסיף את תמצית הוניל וב-3 פעמים את תערובת היבשים. להוסיף את החלב ולערבב עד שהבצק מתאחה.
להעביר את הבצק למשטח עבודה מקומח ליצור דיסקה לעטוף בניילון נצמד ולאפסן לשעה במקרר.

לרדד על משטח מקומח את הבצק ובעזרת חותכן עוגיות ליצור צורות ולהעביר לתבנית אפיה מכוסה בנייר אפיה.

לאפות בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות בין 8 ל-10 דקות, עד שהעוגיות מזהיבות מעט.

ציפוי סוכר
1 כוס אבקת סוכר
2 כפיות חלב
2 כפיות סירופ תירס בהיר
1/4 כפית תמצית שקדים (אופציה)
צבע מאכל לפי בחירה

לערבב את כל החומרים ביחד עד לתערובת משחתית חלקה, לחלק למספר צלחות אם מעוניינים ביותר מצבע אחד
לעוגיות
ולהוסיף את הצבע מאכל
בעזרת מברשת לצפות את העוגיות המצוננת ולייבש בערך 15- 20 דקות.


חג הלוואין שמח!


4 תגובות:

fairy_mi אמר/ה...

אין מה לומר, יודע מה טוב לו הילד שלך!
ויש לך מזל אמיתי-
כי אם הייתי אמא שלי
הייתי מנדבת אותך בכל שבוע להכין עוגה לבית הספר :)
אחחח נראות מקסימות העוגיות שלך!
כבר שבוע שלם שאני מביטה בכל העוגיות והעוגיות ה"מפחידות" המתפרסמות בבלוגים בחו"ל עבור החג הזה ומתמוגגת מהתוצרים המקסימים!
ורק אצלנו יש סופגניות ואזני המן - איפה קצת עוגיות מקושטות, שיהיה מאתגר :)

Roniti אמר/ה...

חחחח
בייב בתור אחת שמעיזה את יכולה בקלות להיכנס לרוח (תרתי משמע) החג ולאפות ולנסות..
הרוב פה מוזר מרוב מפחיד אבל מצחיק ומשגע.
ותודה, האפרוחון אכן אוהב לנדב אותי בשבילו וזה פן אמיתי.

:}}

Unknown אמר/ה...

ממש אהבתי את הבלוג רונית!
את ממש מוכשרת :)

Roniti אמר/ה...

אדר !!!
מתוקה שלי
רק עכשיו אני רואה את התגובה שלך!
סוף סוף גם את פה אצלי
נשיקות ילדה יפה }{
תשארי , מבטיחה שיהיה טעים!

Go Check the beautiful Keto Party Yaidy had ! @sweetketolife