יום שישי, 21 באוגוסט 2009

עוגת גבינה אפויה ופרידה זמנית..



יש משהו ביתי בעוגת גבינה אפויה -זיכרון שמחזיר אותי לימי הילדות הביתה..
לאמהות שלנו שהכינו את עוגת הגבינה הכי נהדרת שאי פעם אכלנו..

היו ימים אחרים , ימים של תמימות ומתכון אחד שהסתובב בכל בית בישראל...
אפילו הקונדיטוריות התחרו בעוגת גבינה אפוייה הגבוה יותר, ואני חיפשתי תמיד את המרקם הרך את הביס הראשון שאפשר לנגוס כמעט נוצות ועדיין להרגיש את הגבינה ואת הניחוח הטעים כל כך..



כמעט סוף הקיץ, החום הגדול עדיין בשיאו אבל אפשר להרגיש שמעבר לפינה החורף מחכה ומתקרב ואני דקה לפני חוזרת לטעמים רחוקים של פעם..


עוגת גבינה אפוייה - מתכון קרין גורן

החומרים:
לתחתית
1 כוס (140 גרם) קמח
4 כפות אבקת סוכר
100 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות
2 חלמונים

למלית הגבינה:

750 גרם גבינה לבנה 5% או 9%
250 גרם גבינת שמנת (עדיף נפוליאון)
6 חלמונים
1/2 כוס (100 גרם) סוכר
6 כפות (60 גרם) קורנפלור
5 כפות (50 גרם) קמח
2/3 כוס (160 מ"ל) חלב
50 גרם חמאה מומסת
6 חלבונים
2/3 כוס (120 גרם) סוכר
אבקת סוכר- לקישוט

שלבי ההכנה:
מכינים את התחתית: מחממים תנור ל-180 מעלות.
במעבד מזון עם להב מתכת מעבדים קמח, אבקת סוכר וחמאה עד לקבלת תערובת פירורית. מוסיפים חלמון ומים ומעבדים רק עד לקבלת כדור בצק.

מהדקים את הבצק בשכבה אחידה לתחתית תבנית מרופדת בנייר אפייה, דוקרים את פני השטח במזלג, ואופים 15-10 דקות, עד לקבלת תחתית זהובה. מצננים.

מכינים את מלית הגבינה: מעלים את חום התנור ל-240 מעלות.

מניחים בתחתית התנור תבנית קטנה עם מים רותחים (על מנת ליצור סביבה עשירה באדים). מקפלים דף כפול של עיתון לרצועה בגובה התבנית ומשרים במים קרים תחת משקולת.

טורפים שני סוגי גבינה עם חלמונים, וחצי כוס מהסוכר. מנפים יחד קורנפלור וקמח, מוסיפים לתערובת הגבינה, וטורפים היטב עד שאין גושים. רק אז מוסיפים חלב וחמאה מומסת, וטורפים היטב לקבלת תערובת אחידה.

במיקסר עם קערה נקייה מקציפים חלבונים לקבלת קצף רך.
מוסיפים בהדרגה 2/3 כוס סוכר, וממשיכים להקציף עד שמתקבל קצף יציב ומבריק, אך לא נוקשה.
טורפים 1/3 מהקצף לתערובת הגבינה.
מקפלים את יתרת הקצף בעדינות לקבלת תערובת אוורירית מאוד ואחידה.
יוצקים את תערובת הגבינה לתבנית מעל התחתית האפויה.

עוטפים את התבנית ביריעת העיתון ספוגת המים מבחוץ.

אופים את העוגה 10-12 דקות, עד שפניה משחימים, ונוצר קרום יציב ויבש מלמעלה. מוציאים את העוגה מהתנור ומניחים לו להתקרר ל-160 מעלות.

מחזירים את העוגה לתנור למשך שעה, עד שהיא קפיצית למגע, וקיסם הננעץ במרכזה יוצא יבש. מוציאים את העוגה מהתנור ומצננים.

שומרים את העוגה במקרר, ומגישים אותה קרה או בטמפרטורת החדר. מקשטים באבקת סוכר לפני ההגשה.


שבוע טוב לכולם , יוצאים לחופשה קצרה..
אחזור בעוד שבוע עם מלאי חדש של מתכונים ותמונות

7 תגובות:

נטלי אמר/ה...

נראה מעולה! איך אני אוהבת עוגות גבינה :-P איזה גובה היא תפסה, כל הכבוד!:)

baronm10 אמר/ה...

די כבר..........
את כל פעם מקפיצה אותי מעבר לאוקינוס
ומשאירה אותי ללא נשימה...בגלל העוגה לא בגלל הריצה
מה להגיד לך שתרשמי גם את העוגה ?
כבר לא נעים לי
תמשיכי עד כלות הנשמה או הנשימה

fairy_mi אמר/ה...

הרגת אותי עם הענן הזה... :)
עוגה גבינה אפויה היא באמת אחת העוגות שישר מחזירות אותי לילדות...
אצלנו זו היתה תמיד עוגת הדגל של אמי
שלמרות שהיא אופה פחות טובה ממני,
היא תמיד תכין את העוגה הזו בצורה מושלמת, והרבה יותר טוב ממני
ניסיון של שנים :)
נפלאה

פנינהט אמר/ה...

אצלי שני סוגי עוגות מחזיר ריחות וטעמים של בית, עוגות גבינה ועוגות שמרים, העוגה נראית נהדרת

Unknown אמר/ה...

עוגה מגרה לאללה, אין על עוגות גבינה
שאפו אחותי
חן ישראל

אנונימי אמר/ה...

הקפצת לי את הלב לרגע עם הפרידה הזמנית. הייתי צריכה להגיע עד סוף הפוסט כדי לנשום לרווחה - זה רק לשבוע! פפפפפפפפף.

תהני בחופש, מחכים לך פה :-)

אנונימי אמר/ה...

היי יקירה..
העוגה ניראת מעולה!!!!!
רק שאלה קטנה באיזה תבנית הכנת אותה בבקשה???

אני זוממת עליה..

מלאן נשיקות
שונט

Go Check the beautiful Keto Party Yaidy had ! @sweetketolife