יום חמישי, 6 באוגוסט 2009

עוגת לימון פרג








אצלנו בבית תמיד יש משהו טעים ליד הקפה
עוגות שמרים, עוגיות שוקולד צ'יפס או עוגה בחושה שזאת אהבה ענקית שלי
בתקופת החופש הקונדיטוריה הביתית עובדת שעות נוספות ואין יותר הנאה מלראות את האפרוחים שלי מעריכים תוצרת בית מתענגים ומשוויצים בתוצרות.

אתמול חזרתי מהעבודה והנסיך ביקש עוגת לימון, אהבה משותפת לשנינו..ובכלל להתעסקות במטבח.
שאלתי אם הוא רוצה להכין איתי, הוא אמר לא כי זה בטח מפריע, אז החלטתי לתת לו את המתכון ושאני אהיה לצידו והוא יכין לבד.

הדר קסם שלי - תודה לך
בשביל העוגה הראשונה שלך אנחנו בבית גאים בך כל כך , שיחקת אותה ובגדול, העוגה יצאה מדהים הטעם שלה משגע הניחוחות בבית שיגעו את כולנו ואתה שף שלי - אין כמוך!


עוגת השבת המומלצת שלנו , מאת הדר

עוגת לימון פרג


2 כוסות קמח
1 כפית אבקת אפיה
1/4 כפית מלח
3 כפות פרג
110 גרם חמאה רכה בטמפרטורת החדר
1 כוס סוכר
1/2 כוס שמנת מתוקה
2 כפות קליפת לימון
4 ביצים
2 כפות מיץ לימון
1 כפית תמצית וניל
2 כפות ריבה שאוהבים

אופן ההכנה:

לחמם תנור ל-175 מעלות ולשמן ולקמח קלות תבנית אינגלייש קייק.
בקערה גדולה לנפות קמח, אבקת אפייה, ומלח. להוסיף את הפרג ולערבב קלות.

בקערת המיקסר לערבל חמאה, סוכר ושמנת מתוקה עם קליפות הלימון לתערובת קרמית.
להנמיך את מהירות המיקסר ולהוסיף את הביצים, אחד כל פעם לערבב היטב אחרי כל הוספה.
להוסיף את השמן, תמצית הוניל ומיץ הלימון ולערבב.
לכבות את המיקסר ולהוסיף את הקמח לערבב היטב בעזרת לקקן עד שהקמח מתערבב לחלוטין בתערובת.

להעביר את התערובת לתבנית המשומנת/מקומחת ולאפות 55 דקות או עד שקיסם שננעץ במרכז העוגה יוצא יבש.

להוציא את העוגה מהתנור להוציא מהתבנית ולהבריש את בסיס העוגה בריבה.

לצנן לחלוטין.


שבת נפלאה וטעימה.


7 תגובות:

נטלי אמר/ה...

יאמי! זה נראה ממש ממש ממש טוב! אפילו שאני בכלל לא אוהבת פרג, למרות שממש הצלחת לעשות לי חשק לנסות...:-) השילוב עם הלימון נשמע לי מצוין.
נטלי

Roniti אמר/ה...

תודה לך נטלי
מסוג העוגות שמשאירות טעם כל כך טוב אחרי הביס הראשון.
מומלצת בחום
ולנצח תשאר לי פינה חמה לעוגה הזאת
העוגה הראשונה שבני הנסיך הכין..}}}

אימוש5 אמר/ה...

במסגרת סדרת הסדנאות שאני עושה עם ילדי, אין כמו להתחיל עם עוגה בחושה.
אני מאוד אוהבת פרג, אבל מכיוון שרק אני אוהבת אני לא מכינה עוגות פרג.
3 כפות לעוגה אני חושבת שזה כמות מספיקה לחשיפה ראשונית שלהם לטעם...

fairy_mi אמר/ה...

נראה פשוט נפלא1
מתההההה על עוגות בחושות
וגם על עוגות לימון, וגם על פרג :) נשמע ונראה כמו שילוב מנצח

Roniti אמר/ה...

שמחה לשמוע אימוש, מקווה שבאמת זאת תהיה תחילתה של ידידות נפלאה.

העוגה מדהימה
אני עדיין שבויה בטעמיה.

:}

Roniti אמר/ה...

תודה פייתי
גם אני מכורה קשות
והטעם... אוחחחח
אם את אוהבת, ממליצה לך מאוד לנסות - יאמממי ברמות.

אנונימי אמר/ה...

כל כך התלהבתם - עד שרצתי להכין את העוגה. אבל... איפה בדיוק נכנס השמן? ברשימת המצרכים - לא. בהוראות ההכנה - כן. האם יתכן שכולכם אפיתם ולא שמתם לב לטעות הזו? אז נשאלת שאלת מיליון הדולר: להוסיף שמן? אם כן - כמה הוספתם? אם לא הוספתם - לא שמתם לב להוראות ההכנה? זה נורא מוזר. שמן בעוגה הוא מרכיב חשוב ביותר, כפי שכולם יודעים ומשנה לחלוטין את המירקם.

Go Check the beautiful Keto Party Yaidy had ! @sweetketolife