יום חמישי, 30 ביולי 2009

שבלולי קינמון - CINNABON





אתמול הייתי צריכה ללכת לקניון לעשות קניות.
אחד הדברים שאני אוהבת בין היתר במסעותי בקניון הוא חנות ה-CINNABON, ברגע שמגיעים לקומה בה הקונדיטוריה נמצאת, גל ריח קינמוני מתוק עוטף אותך ובין אם אתה רעב או שכרגע סיימת לאכול ארוחה מלאה אי אפשר לעמוד בפיתוי המתוק ואני מוצאת את עצמי תמיד קונה אחד לשם וכמה הביתה למקרה שגם האחרים ירצו...



אתמול התוכניות השתנו בעקבות סופת גשמים ורעמים שנחתה עלינו, בשניות השמיים השחירו ומיני טורנדו הגיח.

הייתי חייבת לרוץ מהקניון הכי מהר לכיון האוטו ולחזור הביתה לפני שהספקתי לקנות את שבלולי הקינמון המתוקים והריחניים האלה..
לא יכולתי להפסיק לפנטז עליהם, מכירים את ההרגשה שמרוב חשק אפשר אפילו להריח אותם? ככה היה לי..

ידעתי שפעם כבר נתקלתי במתכון שגרם לי לרייר קשות והחלטתי לחפש (תמיד שמחפשים לא מוצאים)
בסוף מצאתי בבלוג של אמירה שלא פעם הכנתי ממנה והמתכונים שלה הוכיחו את עצמם מעל ומעבר למצופה, יכולתי לווסת את כמות הקינמון שינתי את הציפוי לציפוי קרם גבינה ובכלל איזה כיף שיש חשק למשהו ואפשר להכין אותו.

יצא מדהים - כל כך טעים וטוב שאני ממליצה לשבת בפה מלא שבלולי קינמון ריחניים!!


שבלולי קינמון CINNABON

לבצק
4 ו-1/2 כפיות שמרים יבשים
1 כוס מים פושרים
2/3 כוס סוכר +1 כפית
1 כוס חלב פושר
150 גרם חמאה
1 כפית מלח
2 ביצים טרופות קלות
7-8 כוסות קמח

מילוי
150 גרם חמאה מרוככת
1 כוס סוכר
3 כפות קינמון
ביצה טרופה -לציפוי לפני האפיה
לערבב היטב ביחד עד למרקם משחתי מעט.

ציפוי לאחר האפיה - קרם גבינה
1/2 חפיסה גבינת שמנת
50 גרם חמאה מרוככת
2 כפיות תמצית וניל
3 כפות אבקת סוכר
1/4 כוס חלב
בקערת המיקסר לערבל יחדיו את הכל למחית חלקה ומעט נוזלית.

אופן הכנה:
הבצק
מים+שמרים+כפית סוכרלערבב ולהניח בצד
בקערה גדולה לערבב החלב ,הסוכר, החמאה מרוככת,המלח והביצים.
להוסיף את תערובת השמרים התוססת,ולהתחיל להוסיף קמח עד שנוצר בצק רך וגמיש, לא יבש.

ללוש על משטח עבודה מספר דקות.
להניח בקערה משומנת היטב, לכסות ולתת לנוח עד שמכפיל את ניפחו.
לאחר ההתפחה, לחלק ל-2חלקים, לרדד למלבן בעובי כ-1/2 ס"מ, לא פחות, הבצק צריך להיות עבה,למרוח במחית החמאה והקינמון, לגלגל לגלילה, לחתוך לפרוסות בעובי כ-3 ס"מ.
להניח בתבנית מצופה בניר אפיה, עם החתך כלפי מטה
במירווחים של 2 ס"מ, ולהתפיח שוב כ-45 דקות
לצפות בביצה טרופה.

לחמם התנור ל-180 מעלות, לאפות כ-חצי שעה, או עד שהשבלולים זהובים-חומים.
לקרר.

לצפות בציפוי הקרם גבינה ולזלול בלי הפסקה.


12 תגובות:

נטלי אמר/ה...

נשבעת לך כאילו קראת לי ת'מחשבות. גם אני הכנתי אתמול בלילה סינמו רולס, אמנם בלי הציפוי, אבל יצא טעים לגמרי.
שלך נראים מושחתים לגמרי עם הציפוי, ומודה שעשית לי חשק להכין להם עכשיו גם ציפוי:-P
ואיך אומרים? great minds think alike
והתמונות מקסימות!
נטלי

Roniti אמר/ה...

נטלי יקירתי
אכן great minds !!
אין כמו מאפי שמרים ריחניים וטעימים
אלו יצאו טעים יותר מהמקוריים ולא רק אני אמרתי....
רצה אלייך לראות את המאפים שלך גם כן.

תודה לך
שבת מקסימה והמון בריאות }{

רבקה אמר/ה...

ואוווו כמה זמן לא הגבתי!!

ואיזה כיף להגיב על משהו שטעמתי.
זה היה מממממש טעים, תודהה שחשבת עלי והבאת לי באמתת =] מתגעגעתת

פנינהט אמר/ה...

מתה על שבלולי קינמון, מתה על הריח שמתפשט בכל הבית באפיה, ושלך נראים טעימים במיוחד

Roniti אמר/ה...

ווואוו רבקוש כמה שהתגעגעתי אלייייייך
יאללה שיגמר כבר החופש הארוך הזה.

נשיקות נשיקות נשיקות!!!!

Roniti אמר/ה...

תודה פנינה
בדיוק בדיוק. הריחחחחחח אוחחחח איזה ריח מתוק ונעים בבית.
אני כבר בהתפחת בצק לנגלה השנייה.

שבוע נפלא.

אנונימי אמר/ה...

יו משהו מדהים אני מתארת לי את הריח והטעם
שאפו אחותי
חן ישראל

fairy_mi אמר/ה...

הרגת אותי :) מדמיינת עד לכאן את ניחוחות הקינמון המתוקים... נראה ממש טוב, מטורפת על סינבונס, נראה משגע!

Roniti אמר/ה...

תודה לך חנושי יקרה
באמת הריחות היו מדהימים בבית
לא יכולנו לחכות לרגע בו הסינרולים יצאו מהתנור ונקח את הביס הראשון

שבוע נפלא לך!

Roniti אמר/ה...

תודה לך יקירתי , נעים לי תמיד לקרוא אותך.
לשחק עם שמרים אני אומרת
וכמה כיף שהבצק נפלא והתוצרת יוצאת מדהימה כל כך..

כבר יש לי עוד כמה רעיונות למשחקי שמרים ..

נשיקות לשבוע נפלא.

אריאלה פיקסלר אלון אמר/ה...

כפרה עליך !
כבר כתבתי לך שם, בכתום שלך שזה נראה למות.
עוד פעם הרמת לי להנחתה, את מבינה, נכון ?

Roniti אמר/ה...

כמה כיף !!
אז בעתיד הקרוב יהיו תמונות מעלפות של הסינבובנים האלה אצלך בבלוג ?
i can't wait !!!

Go Check the beautiful Keto Party Yaidy had ! @sweetketolife