יום ראשון, 19 ביולי 2009

עוגת שוקולד קסומה

עוגת שוקולד נהדרת

חגיגה של טעם משובח


השבוע התעוררתי עם חשק אדיר לעוגת שוקולד
כן העוגה השוקולדית הרכה, הפשוטה והטעימה...
וכאילו כדי להרגיז, או אולי כדי לספק את התשוקה הזאת - בכל מקום שהסתובבתי דיברו על עוגות שוקולד ובאינטרנט פירסמו מתכוני עוגות שוקולד שגרמו לי לרייר ולחשק לגבור..

החלטתי להכין עוגות שוקולד אבל קצת שונה, אחרת, את המתכון לקחתי מקופסאת הקקאו של "הרשי"
בהתחלה די נרתעתי מכמות הנוזלים בעוגה ומטעם הקפה, אבל ברגע שהעוגה התייצבה וחתיכה ראשונה נטעמה ממנה, כל החששות התפוגגו.
העוגה עסיסית ורכה, כל כך נימוחה ושוקולדית אורירית כאילו נעלמת בתוך הפה.

עוגת השוקולד הזאת היא עוגת השבוע שלי, עוגת ההמלצה שלי
היה לי מאוד כיף להכין אותה, לא מלכלכלים ומשתמשים ביותר מדי כלים ועוד יותר כיף לראות את התוצאה המדהימה והטעימה.

נתתי לעוגה להצטנן לחלוטין (משך לילה) חציתי את העוגה לשניים וציפיתי בגנאש שוקולד ובקצת מרשמלו שנשאר לי ממתכון אחר שהכנתי.
העוגה הפכה להיות עוגה חגיגית ביותר ואפילו טעימה עוד יותר.

מומלצת מאוד!!

עוגת שוקולד קסומה -מתוך הרשיי שוקולד
2 כוסות סוכר

¾ 1 כוס קמח

¾ כוס קקאו "הרשיי" (כל קקאו אחר יתאים)

2 כפיות אבקת סודה לשתייה

1 כפית אבקת אפייה

1 כפית מלח

2 ביצים

1 כוס ריוויון*

2 כפיות קפה אינסטנט מעורבבות במים רותחים

½ כוס שמן

1 כפית תמצית וניל


אופן ההכנה:

לחמם תנור ל-180 מעלות. לשמן תבנית אפייה 26.


בקערת המיקסר לערבב ביחד סוכר, קמח, קקאו, אבקת סודה לשתייה, אבקת אפייה ומלח.

להוסיף ביצים, ריוויון*, קפה שמן ותמצית וניל ולערבב במהירות נמוכה כ-2 דקות.

התערובת תהיה מאוד דלילה וזה בסדר.


להעביר לתבנית ולאפות במשך 35 דקות או עד שקיסם שננעץ במרכז העוגה יוצא יבש.


לצנן לחלוטין בטמפרטורת החדר.


העוגה מוכנה לפני ציפוי שוקולד


גנאש

1 כוס שמנת מתוקה

100 גרם שוקולד מריר


בסיר קטן מעל להבה בינונית להרתיח שמנת מתוקה, להוסיף את השוקולד ולערבב עד המסה מוחלטת. לצנן.


לחצות את העוגה לחצי ולצפות בגנאש, להחזיר את השכבה ולצפות מבחוץ בשארית הגנאש.



* תחליף לריוויון, 1 כוס חלב פחות כפית + כפית חומץ ולתת לזה לעמוד ל-2 דקות.


15 תגובות:

Unknown אמר/ה...

היי אוחצ'י
נראה טעים ברמות, ומגרה מאוד
אפשר בלי מרשמלו בפנים?
הייתי פותחת קונדיטוריה במקומך
נשיקות חן
ישראל

אריאלה פיקסלר אלון אמר/ה...

אה.... אני לא קיבלתי את העדכון של זה !
:-((
כולה באתי לקחת את המתכון לבצק של הפריקאסה שלך וראיתי שיש פה עוד עדכון.
אני מוחה !
אמרתי לך שאני רוצה הודעות v.i.p
העיקר שאת שמה לי מול העיניים תמונות פורנוגרפיות שיגרו לי את הבעל, נכון?
אישה רעה שכמותך !
טוב, אני הולכת לקחת את המתכון לפריקאסה שלך ונראה איך ייצא לי, כי חיפשתי בנט וראיתי שחלק עושות עם ביצה, חלק בלי ועליך אני סומכת, ככה ש.... אני הולכת על שלך בייב.
והעוגה הזאת... עוד אחזור אליה לייטר...

Roniti אמר/ה...

בוקר טוב חנצ'י יפה }}{{
בטח שאפשר, היה לי מרמשלו אז החלטתי לנצל אבל אפשר ללא שום ציפוי גם בפנים, העוגה רטובה ולחה מספיק שלא חייבים לצפות אותה בפנים, שוקולד מבחוץ יהיה מדהים.

אם תבואי אני מבטיחה לפתוח יחד איתך קונדיטוריה ובית מאפה וכל מה שתרצי אפילו...

לאב יה.

Roniti אמר/ה...

יקירתי אין לי מושג מה קורה פה מבחינת עידכונים, אולי בגלל הבדלי השעות :}}
ספרי לי איך יצא הפריקסה
וואוו וזה ממכר יפתי, זה פשוט מתכון מנצח וטעים ברמות על..
הבטחתי לעצמי לאכול רק אחד וסיימתי עם 4 ועוד אחד שאף אחד לא הסתכל.

בהצלחה
אוהבת אותך מאוד
}{

אריאלה פיקסלר אלון אמר/ה...

הנה, כעת קיבלתי את זה!!!
הנה, עשיתי לך העתק -הדבק מהמייל :
נשלח ב 20/07/2009 21:07
קטע, אה?
וחשבתי שהפאקינג בלוג שלך מסנן אותי...
שונא בלונדיניות דאבות שכמותו ....
טוב, ניצלת...

אז ככה כפרה, אני אחרי לא יודעת כמה פריקסאים....,
לא עשיתי את הבאונטי, אבל התוצאה היא דה סיים... עם הפריקאסה איראה בול בהיריון, ככה שלא תרגישי בהבדל, כן ?...
במקום לקנות לי בגדי תינוקות, לכי לקנות לי אוהלים של המארינס...
שיהיה לי מה ללבוש...
אבל כפרה, אם תיראי את התמונות של הפריקאסה את מתעלפת !
אגלה לך בסוד שהנאגלה הראשונה נגמרה עוד לפני שצילמתי (הסוללות היו בטעינה) אבל הכנתי שוב.
איזה טעים יא אללה.....
את לא מבינה...
עשיתי מ-2 בצקים, אחד עם ביצה ואחד בול כמו שלך. שניהם יצאו פצצות.
הכנתי גם פלפלצ'ומה וגם טירשי שאכלתי אותו אשכרה בכפית.
את תפוחי האדמה תיבלתי עם לימון ושמן זית ומלח, פלפל שחור וקצת צ'ילי (סתם כי בא לי) וזה היה מעדן, והכנתי לימונים כבושים בשבוע שעבר, בקיצור... פילפילה... אנוכי אימא של דמבו !
וואי כמה בלסנו !
איך הבאת לי אותה בהפוכה יא מלכה שכמותך !!!!
חכי לפוסט... חכי חכי....
יש פשוט בעיות בתפוז, אני לא מצליחה לשמור רשומות, בגלל זה אני לא מפרסמת כבר כמה ימים (חוץ מזה שהייתי חולה, אבל לא חשוב...)
קיצור, מי חולה עליך, אה?
טוב, אני רואה במייל שקיבלתי ממך מסר, איזה קטע...
טוב, אני הולכת לקרוא...
מתה עליך !

Unknown אמר/ה...

בהחלט נראה קסום :)

תודה על המתכון, נראה נהדר וינוסה בקרוב.

יום טעים לך,

אמיר

שירלי נמש אמר/ה...

OMG ....
זה נראה קטלני!
איזו עוגה שוקולדית ועסיסית.
נראית משו-משו, אהבתי מאוד.
אגב, אני מידי פעם מציצה באתר של הרשיס, יש להם תמיד עוגות וקינוחים כ"כ מפתים ושלך בהחלט מתאימה לקשט שם את השער.
נפלא!

Roniti אמר/ה...

היי אמיר ברוך שובך !
תודה רבה, אשמח לשמוע איך יצא :)

Roniti אמר/ה...

תודה שירלי יקרה
איזה מחמאה מקסימה !
המון תודה ויום נפלא לך }{

Roniti אמר/ה...

ארי מותק, אחרי התמונות הבלתי חוקיות בעליל שלך של הפריקסה אני פשוט לא מוצאת מילים היגיוניות יותר.
את הדהמת אותי והייתי צריכה גרר כדי להחזיר את הלסת למקום.
שאפו ענקי לך!!!!!

bigjack אמר/ה...

גם העוגה הזו הוציאה אותי משלוותי :-))
רק שאלה קטנה: מה זה הקרם הלבן במרכז? כי לא כתוב על זה כלום.

Roniti אמר/ה...

היי צחי בוי :)
צודק לגמרי, הקרם הלבן הוא קרם מרשמלו שהכנתי עבור האתגר של היום, the daring bakers היום יפורסם ואז יתגלה..

תודה לך!!
:}

Unknown אמר/ה...

טוב , נשברתי - אנ י חייבת לנסות , בעלי בטוח יברך אותך { או שלא , אחרי שהוא יראה את המשקל שאני בטוח יעלה...} אני חדשה וכבר התאהבתי בבלוג , שאלה קטנה - בכמה מיים רותחים לערבב את הקפה הנמס ? תודה רבה.

נטלי אמר/ה...

ת'אמת שאני ממש לא מבינה איך לא הגבתי לעוגה הזאת עד עכשיו, היא נראית מדהימה ועסיסית... יאמי! אוהבת עוגות בחושות עם ריוויון :P זה הופך אותן לכל כך הרבה יותר טובות, פשוט לא יאמן!:-)

נטלי

אנונימי אמר/ה...

נראת מעולה! כמה מים מוסיפים לקפה?

Go Check the beautiful Keto Party Yaidy had ! @sweetketolife