יום שני, 13 ביולי 2009

פריקסה

פריקסה ממכר..


סוף השבוע הזה היה מזג אויר מדהים
קיץ אמיתי עם שמש וחום כבד , כמה התגעגענו לימים כאלה בלי גשם טורדני שהורס את היום.

בלי הרבה תיכנונים ובאופן ספונטני בזכות השמש הזמנתי לבראנצ' והחלטתי בהחלטה של הרגע להוציא שולחנות החוצה ולהכין משהו קליל, משהו שיהיה כיף לאכול אבל לא בשרים ובר-בי-קיו משהו אחר שמתאים לקיץ.

החלטתי להכין פריקסה עם שפע של צלחות מילויים שכל אחד בוחר וממלא לעצמו ואי אפשר להפסיק לאכול
נרשמה הצלחה רבתית - מתמכרים לזה רבותי !!

פריקסה - מתכון של אלונה

1 ק"ג קמח
2 כפות שטוחות של שמרים מומסים ב-1/2 כוס מים פושרים
1/4 כוס שמן
1 כף מלח
1 כף סוכר
2 ו-1/2 כוסות מים פושרים
שמן לטיגון

אופן ההכנה:
בקערת המיקסר עם וו לישה שופכים קמח, מוסיפים שמן שמרים מומסים ומים פושרים ולשרים במהירות נמוכה בערך 10 דקות.
מוסיפים את הסוכר והמלח וממשיכים ללוש עוד 5 דקות.
מכסים במגבת מטבח נקייה ומתפיחים במקום חמים כשעה.
לאחר שעה מוציאים אויר מהבצק ומתפיחים לשעה נוספת.
מעבירים את הבצק למשטח משומן (לא מקומח!!) ויוצרים כ-25 כדורים קטנים או 18 כדורים בינונים ושוב מתפיחים לחצי שעה.
התפחת הלחמניות

בסיר עמוק מחממים את השמן ומטגנים 3 לחמניות עם מכסה סגור כ-3 דקות, פותחים את המכסה הופכים את הלחמניה ומטגנים 2 דקות נוספות ללא מכסה. מוציאים בעזרת כף מסננת למגש עם נייר סופג.
מצננים ורק אז חותכים את הלחמניות.

הלחמניות מוכנות, מצטננות

תוספות
ביצים קשות
תפוחי אדמה מבושלים חתוכים לפרוסות ומתובלים בפלפל אדום ומלח
טונה בשמן
פלפלצ'ומה (מתכון מצורף)
זיתים
אבוקדו (לאלה שלא נוגעים בטונה...)

התוספת שתופסת

פלפלצ'ומה
1/2 כוס פפריקה מתוקה מעורבבת עם פפריקה חריפה
1/2 ראש שום מקולף
מלח
1/2 כוס שמן קנולה

לערבב את הכל במעבד מזון עד לתערובת משחתית להוסיף מלח ושמן לפי הצורך.
.

הרבה פלפלוצ'ומה עם התוספות....

18 תגובות:

Unknown אמר/ה...

אלופה אחותי אין עוד מילים
שאפו
אפילו הטוניסאים היו גאים בך
נשיקות חן

fairy_mi אמר/ה...

איזה רעיון מגניבבבבב! נראה פשוט משגע!
אני מודה שמעולם לא אכלתי פריקסה אותנטי, אבל רק מהמראות הקשים אני מזילה ריר על המקלדת. שיחקת אותה, כמו תמיד

פנינהט אמר/ה...

נראה מדהים מה זה בא לי לנגוס בלחמניה אחת מלאה כל טוב

bigjack אמר/ה...

זה נראה משגע
הלוואי ואני יותר קרוב אלייך.....היינו פותחים מטבח טריפוליטאי משותף :-))
♥♥♥

Roniti אמר/ה...

תודה אחותי היפה
מתה עלייך!
תודה על המילים תמיד }{

Roniti אמר/ה...

פייתי אם את אוהבת לחמים וטונה זה הדבר!!
אוחחח כמה שזה ממכר, בהתחלה הבטחתי לעצמי רק לחמניה אחת ודי, סיימתי עם 4...
(מהיום דיאטה)

Roniti אמר/ה...

תודה פנינה, בדיוק ככה חשק לנגיסה כזאת שמשאירה טעמים טובים.
תודה לך :)))

Roniti אמר/ה...

תודה לך צחי בוי :)
נו... זרקת רעיון
מטבח טריפוליטאי בניו-יורק יכול להיות שוס רציני (מתי אתה בא???)

אימוש5 אמר/ה...

הי
את הפריקסה הכרתי לפני שנים בגן של בני.
היה ערב עדות וכל אמא הכינה את המאכל המציין את ארץ מוצאה.
אני הכנתי פלצ'ינטה (בלינצ'ס הונגרי) מתוקה וקישטתי עם דיגלונים בצבעי הדגל ההונגרי ואילו חברתי הצרפתיה ממוצא תוניסאי הכינה את הפריקסה.
היא אמרה לי שהיא הביאה את הלחמניות עם מילוי הביצה, תפו"א,טונה ושאר ירקות...
קצת הופתעתי חברתי הידועה כבשלנית מופלאה קנתה לחמניות..
רק בסוף הבנתי את גודל הטעות וכבר לא נשאר פריקסה אחד לרפואה...
אחד אכלתי, אבל חשבתי שהוא קנוי...
נראה מקסים ומעורר זכרונות מופלאים
בכלל יש לך בלוג מקסים

Roniti אמר/ה...

היי אימוש :)
יש טעמים שלא משנה כמה שנים לא נאכל תמיד ישארו אצלנו.
גם אצלי זה בדיוק ככה עם הפריקסה.
תודה שביקרת.

אריאלה פיקסלר אלון אמר/ה...

קודם כל שתדעי שיש לך פה אורחת חשובה : אימוש 5.
אימוש הא נשמה ענקית שאני מטורפת עליה.
תלמדי להכיר אותה ולאהוב אותה, חכי... את תביני לבד למה...

אורה... מי אוהבת אותך ????


ועכשיו את, יא ינשופה שלי....
הבאת לי סטירה לפרצוף עם הפריקסה הזה !
שתדעי !
הילדים גומרים לי את החיים שאכין להם, אז נראה לי שמחר אכין לצהריים ודי!
עשית לי חשק אדיר !

אני אוהבת אותך, את יודעת?
לא, כי אם את לא יודעת, זאת בעייה.

Roniti אמר/ה...

אהוביביתיתית לא ראיתי את התגובה שלך פה מזל שאני בלאנצ' טיים וקוראת איזה כיף לשמוע על אימוש ולקרוא את התגובה שלך אפילו יותר
ספרי לי אם באמת תכיני בסוף.

מחכה לשמוע }{

אריאלה פיקסלר אלון אמר/ה...

שלום , זה אני הבן של אריאלה- רועי. הכנתי את הפריקסה שלך עם אימא ויצא טעים מאוד ורציתי להגיד לך תודה .אני כותב פה עם השם של אימא כי אין לי פה שם משלי אבל זה אני רועי ורציתי להגיד לך תודה רבה בעצמי.
אימא כל הזמן מספרת לנו עליך ואנחנו מחכים שתבואי כבר לארץ. טוב ביי.רועי אלון הבן של אריאלה

Roniti אמר/ה...

כפרה שליייייייייי
ווואוו אני עם דמעות וכל המסקרה עכשיו נמרחה לי על (טוב עזוב, סתם)
וואוו איך ריגשת
נשמה
תודה
אני אבוא רק בשבילך. בחיי.

נשיקות
לאב יה.

אריאלה פיקסלר אלון אמר/ה...

אימא אומרת שאת יפה מאוד ונשים יפות לא צריכות להתאפר, אז תזכרי את זה טוב?
ככה לא תימרח לך המסקרה.
אימא קראה את מה שכתבת וצחקה ואמרה שאת כזאת מהממת והאחרונה שצריכה להתאפר זאת את.
כל הנשים אותו דבר.
יללה תבואי לארץ.
גם אני יודע לבשל , לא הרבה אבל אני עכשיו מנסה, אז כשתבואי נבשל ביחד , אם תירצי

טוב אימא קוראת לי אז ביי

רועי

Roniti אמר/ה...

אוייש רועיקו אתה קסם
קראתי וראיתי את התוצרים שלך.
תמשיך ככה ותגיע רחוק.

מתה עליכם משפחה מדהימה
ממש ממש ממש
}{

כלי מטבח אמר/ה...

מה שטוב בפריקסה זה שאפשר מצד אחד לגוון ולשנות את המילוי שלו - ומצד שני אפשר להיות גם גמישים בהכנה שלו - דרך הסיר, המחבת או התנור, זה פשוט מתכון מנצח וטעים. עזבו שהוא משמין :)

דורה אמר/ה...

מרשים. דווקא נראה שזה אוכל שמתאים יות רלחורף, לא? בניגוד אליכם, אנמי מחפשת נואשות במפת ישראל מקום קריר לברוח אליו.

Go Check the beautiful Keto Party Yaidy had ! @sweetketolife