יום חמישי, 9 ביולי 2009

פאי תפוחים

אם מסתכלים היטב אפשר לראות את הדר בערסל מאחור


שילוב מנצח פאי תפוחים וגלידת וניל

למרות שכבר חגיגות יום העצמאות האמריקאי הסתיימו נגמרו להן, אני עדיין מוצאת את עצמי נוברת בספרי בישול ומחפשת מתכונים עם ריח אמריקאי.. אולי בגלל הקיץ, אולי בגלל החג ואולי וזה בעיקר הסיבה בגלל הטעם. אין כמו פאי תפוחים חם או קר בליווי כדור גלידת וניל בימים של קיץ, פירות בקיץ בכל מצב יהיו קינוח נפלא. כולם יושבים בחצר נהנים מהשמש ומלא לעשות כלום וטעם הפאי פשוט משתלב נפלא בתוך האוירה.


את הפאי אפיתי בתוך תבנית פאי חסינת אש צהובה מקסימה שקניתי בדיוק עבור הקינוח הזה. כמה כיף להגיש קינוח בתוך קינוח.

פאי תפוחים - מקור אמירה הביאה פיית העוגיות

מצרכים לבצק
2 כוסות קמח רגיל
1 כפית אבקת אפיה
4 כפות סוכר
150 גר` חמאה קרה חתוכה לקוביות
קורט מלח
4-6 כפות מי קרח

למלית
5 תפוחי גרני סמית קלופים ופרוסים לפרוסות דקות
1 כף מיץ לימון
3/4 כוס סוכר
1 כף קמח 1
כפית קינמון טחון
1/2 כוס צימוקים מושרים ברום
25 גר` חמאה בקוביות קטנות

לציפוי
25 גר` חמאה מומסת

אופן ההכנה
לבצק
במעבד מזון לעבד קמח +אבקת אפיה+מלח+סוכר. להוסיף החמאה ולעבד מספר שניות.
להוסיף את מי הקרח עד שמתחיל להתגבש בצק.

ככל שמעבדים פחות הבצק יותר מוצלח.
מחלקים הבצק ל- משטחים לדיסקה עגולה ועבה, עוטפים כל אחד בנילון נצמד ומניחים במקרר לפחות לשעה.

למלית

בקערה גדולה מערבבים היטב את כל המצרכים חוץ מקוביות החמאה.

משמנים בחמאה את תבנית הפאי.

מחממים תנור ל-180 מעלות.
מוציאים חלק אחד של הבצק מהמקרר, מרדדים לעלה קצת יותר גדול מהתבנית מניחים בתבנית, מצמידים ומסירים עודפים מהשוליים.

מפזרים עליו בערימה את התפוחים והצימוקים ומפזרים את קוביות החמאה (אני גירדתי את החמאה מעל)
מרדדים את החלק השני של הבצק באותו אופן.

מניחים את הבצק בזהירות על התפוחים ומצמידים היטב את שולי התבנית.
מורחים את הבצק בחמאה המומסת. מכניסים לתנור ואופים כ-45 דקות עד שהפאי מזהיב.
רצוי לא לחתוך כשחם...להגיש פושר או קר עם כדור גלידת וניל.



היה טוב..

9 תגובות:

נטלי אמר/ה...

יאמי, עשית לי חשק!
אוף כמה שאני אוהבת בצק פריך, תפוחים, חמאה.. והשילוב הזה תמיד מנצח בעיני.
אני בדרך!!!

baronm10 אמר/ה...

אוהב עוגות תפוחים כאלה
את גיבורה מרחוק ?צריך להסתפק במסך
((((-:

אנונימי אמר/ה...

הפאי הזה של אמירה אכן מעולה, ושלך נראה פשוט מושלם

פנינהט אמר/ה...

אין לי מושג למה יצא אנונימי
בכל אופן התגובה ממני

fairy_mi אמר/ה...

נראה נהדר!
מאוד אוהבים אצלנו את הפאי הזה במשפחה
ואני מכינה אותו רבות לארוחות משפחתיות לפי בקשה.
מקווה שאהבתם, זה נראה נפלא!

Roniti אמר/ה...

גם אני כמוך נטלי כל כך אוהבת והטעם כל כך טעים ומצדיק את האהבה!
בהצלחה יקירתי.

Roniti אמר/ה...

אין כמו עוגות תפוחים בתוספת גלידה.
בכלל לא, אתה מוזמן לכאן תמיד
גם בקרוב אני אהי האמיצה :-}}}}

Roniti אמר/ה...

תודה לך פנינה, כמה כיף לקרוא אותך
ברוכה הבאה לבלוג :-}
שבת קסומה לך.

אריאלה פיקסלר אלון אמר/ה...

אין על המתכונים של אמירה, היא פשוט מלכה !
היא גם אדם מדהים במיוחד !
ואת כפרה אהובה שלי.... את כפרה במיוחד !

הפאי הזה וואחאד שוס !

Go Check the beautiful Keto Party Yaidy had ! @sweetketolife