יום שלישי, 19 במאי 2009

עוגת גבינה פירורים





אם תהיה תחרות בישראל לגבי עוגת הגבינה הכי פופלארית - נראה לי שעוגת גבינה פירורים תזכה במקום הראשון
אין בית בישראל שלא מכיר ואוהב את העוגה הזאת
אין אמא שלא תשבע שהמתכון הוא שלה והועבר אליה מאמא שלה
העוגה לא מצריכה אפייה, רק שכבת הבסיס והפירורים מלמעלה - טעימה ונראית נפלא.
ניתן להכין בתבנית אחת גודל 26 או ברינגים אישיים ולוותר על הבסיס.


עוגת גבינה פירורים

לבסיס והפירורים
1 וחצי כוסות קמח
1 וחצי כפיות אבקת אפיה
1/3 הוס סוכר
1 חמאה קרה חתוכה לקוביות
3 חלמונים

למלית הגבינה
750 גרם גבינה לבנה
2 שמנת מתוקה
3/4 כוס סוכר
1/2 חבילה אינסטנט פודינג וניל

אופן ההכנה:
בתוך קערת מעבד המזון לעבד קמח אבקת אפיה סוכר חלמונים וחמאה לבצק פירורי בעזרת מספר פולסים.
להעביר לתבנית עוגה 2/3 מהבצק ולשטח בעזרת האצבעות לבסיס חלק.
להעביר את יתרת הבצק לתבנית קטנה (של טוסטר אובן) ולשטח - עבור הפירורים.

מלית
להקציף בקערת המיקסר שמנת סוכר ואינסטנט וניל עד לקבלת קצפת יציבה וחזקה.
לקפל פנימה את הגבינות.
לשפוך על בסיס העוגה המצונן
לפורר בעזרת הידיים את הבצק מהתבנית הקטנה ולפזר באופן שווה על תערובת הגבינה.

לשמור במקרר 4 שעות עד להגשה.



מקור: קרין גורן, סודות מתוקים.

16 תגובות:

fairy_mi אמר/ה...

צודקת לחלוטין, עוגת גבינה פירורים זה פשוט היסטרי ובהחלט יש סיבה-
היא כל כך טעימההההההההההה!
אבל למרות כל המתכונים והגירסאות שניסיתי ליצור לעוגה הזו במשך השנים,
עדיין לא הצלחתי למצוא את המתכון המנצח מבחינתי...
נראית מהממת הגירסה שלך

אריאלה פיקסלר אלון אמר/ה...

קודם כל - יש!
קראתי בפורום שלי ("עושים שוק" בתפוז שיש תחרות עוגות גבינה בפורום קינוחים ומנות אחרונות, אז כדאי לך לגשת. ).
לי יש את המתכון שלי שאני מכינה שנים רבות שבאמת חבל על הזמן. באמת העוגה הכי טובה בעולם . בכל פעם שאני מכינה היא יוצאת סוף.
העוגה שלך נראית פצצה. נתת לי רעיון לעשות לשבת .
אנסה לשלב בין כמה מתכונים ונראה לאן אגיע בסופו של דבר.
כפרה, הלילה לא ישנתי דקה ואין לי אפילו מושג למה.
אני רוצה לראות שלא תעלי את הפוסט הזה בבלוג הכתום שלך....
נראה אותך מתעסקת עם אחותך הדאבה....
נו... תנסי אותי....
יאללה... אני רוצה לראות אם המנוי בתפוז עובד....
נו כבר.... קרצייייייה !!!!

אנונימי אמר/ה...

היי
המתכון של עוגת הפירורים נראה מהמם,
אני אנסה, ואעדכן אותך בהמשך.
תודה מותק.
שיהיה לך יום קסום יקירתי .

אנונימי אמר/ה...

היי רוניתי
מה שלומך? תודה על המתכון..
אנחנו מכינות פעם בשנה עוגת פירורים.
וכל שנה מחפשות את המתכון שלנו.
המתכון שלך בדיוק כמו העוגה שלנו.
אז..תודה רבה ולשבועות נתפנק על העוגה.
חג שמח
יונה

אנונימי אמר/ה...

איזה יופי של עוגה בסוף תמיד חוזרים למקור
נשיקות
חן ישראל

אנונימי אמר/ה...

יאמי! אין כמו עוגת גבינה

רבקה=]

Roniti אמר/ה...

תודה לך פיה, גם אני כל הזמן בניסיונות וחיפושים, אף פעם לא מכינה מאותו מתכון.
בטוחה שמוחך הקודח ימציא לנו את ה"מתכון" עבור העוגה הנוסטלגית/טעימה הזאת.
:}

Roniti אמר/ה...

חחחחחחחחח
אריאלה בסוף באמת אנשים יאמינו שאת היפופוטם קטן ואת לא!!!! עלק דאבה.
תודה יקירתי תמיד על המילים על החיוכים על הכיף שאת פה איתי.
כל המרחק וזה כלום עבורך.
נשיקות יפתי
אולי..

Roniti אמר/ה...

תודה לך אנונומי
שיהיה בהצלחה וחג שמח וטעים בעיקר :}

Roniti אמר/ה...

היי יונה יקרה
כמו שכבר כתבתי העוגה הכי פופלארית בישאל לדעתי זאת העוגה פירורים וכמובן עוגת גבינה אוכמניות.
אם בא לך לשדרג לשנות את תמיד יכולה להכין את העוגה בכוסות אישיים (כוסות שוט) בלי תחתית (בסיס) ורק עם פירורים מעל ולהגיש בצורה שונה קצת.

חג שמח יקירתי :}

Roniti אמר/ה...

נכון חן ?
זוכרת כמה שנים שאנחנו אופות את העוגה המיתולוגית הזאת ??
איזה כיף להיזכר בטעמים רחוקים ישנים אהובים }{

Roniti אמר/ה...

רבקוששששששששששששששששששששששש
פתאום הפכת להיות אנונומית ?
היום אתן לך לטעום את החטאים הקטנים של הגבינה שהכנתי אתמול.. זה באמת היסטרי!

רבקה אמר/ה...

זה נראה כל כך טובב!

רבקה אמר/ה...

כן וטעמתי היום! יאאאאאאאמי

אנונימי אמר/ה...

כמה גרם חמאה???אשמח לתשובה בדחיפות תודה ..

עוגת גבינה פירורים אמר/ה...

אין על עוגת גבינה פירורים! פשוט חלוםםםם!

Go Check the beautiful Keto Party Yaidy had ! @sweetketolife