יום חמישי, 8 בינואר 2009

עוגת גבינה קרמל


אם יש משהו שהאיש שאיתי אוהב ביותר זה עוגות גבינה, כתבתי על הימים הראשונים באמריקה, כמה קשה היה לי להתרגל לגבינות פה וכמה כישלונות נחלתי עד שהצלחתי להגיע לטעם ולמרקם של עוגות שאפשר להגיד - טעים..
היום כבר אפשר למצוא פה גבינות של ישראל ולערבב עם גבינות שמנת ולהגיע לטעמים שמזכירים בית..

עוד עוגת גבינה לאוסף עוגות הגבינה המנצחות

מצאתי את המתכון באתר אמריקאי, המתכון לקוח ממסעדה שהקוראים ממש התחננו עבור המתכון לעוגה, תרגמתי וניסיתי, האמת עוגה טעימה מאוד לא מתוקה מאוד אך די כבדה עם שילוב קרמלי מתוק שמזכיר ריבת חלב- דולצ'ה דה לצ'ה.

לבסיס העוגה
1 וחצי כוסות של פירורי עוגיות (אני עירבבתי עוגיות שוקולד ועוגיות פתי בר)
100 גרם חמאה מומסת
2 כפות מלאות סוכר חום

לעוגת הגבינה
2 חפיסות גבינת שמנת (אני השתמשתי בפילדלפיה מופחתת שומן)
1 כוס דחוסה סוכר חום
30 גרם חמאה מומסת
5 ביצים גדולות
1 כפית תמצית וניל

לשכבת הקרמל
1 וחצי כוסות סוכר
1/4 כוס מים
1/2 כפית מיץ מלימון אחד
1 כוס שמנת מתוקה

להכנת הבסיס
לחמם תנור ל-180 מעלות
לשמן תבנית בגודל 24
לרפד את התבנית מבחוץ ב-3 שכבות של ניר כסף (העוגה הולכת לאמבט מים)

לערבב את פירורי העוגיות, החמאה והסוכר בקערה בינונית עד שהכל הופך לעיסה לחה.
את העיסה להעביר לתבנית המשומנת ולשטח היטב באופן שווה.
לאפות את הבסיס עד אשר מתחיל להזהיב, בערך 14 דקות, להוציא ולצנן, להשאיר את התנור בינתים עובד.

להכנת עוגת הגבינה

בקערת המיקסר לערבל גבינה וסוכר לתערובת חלקה, להוסיף את החמאה ואת הביצים, כל פעם ביצה אחת ולהמשיך לערבל
להוסיף את תמצית הוניל.
להעביר את התערובת לבסיס העוגיות ולהעמיד את התבנית בתוך אמבט מים (סיר גדול של מים בערך עד למחצית תבנית העוגה ובתוכו להניח את התבנית)
לאפות את העוגה כשעה ו-10 דקות או עד אשר העוגה מתפקעת מעט באמצע.
להוציא בזהירות את העוגה מן אמבט המים, להוציא את נייר הכסף שעוטף את התבנית ולצנן, לאפסן את העוגה המצוננת ללילה במקרר.

לציפוי הקרמל:
בסיר קטן תחת להבה בינונית לערבב סוכר, מים ומיץ לימון עד שהסוכר נמס לחלוטין, להגביר את האש ולהרתיח עד שהתערובת הופכת לצבע אבמר, להמשיך לערבב כל הזמן, להוסיף את השמנת להנמיך את להבת האש לבינונית נמוכה ולהמשיך לבשל עד שהתערובת מצטמצמת בערך 8 דקות.
לצנן מעט.

לשפוך את הקרמל על העוגה, לא לתת לקרמל להתגלש לצדדים.

בתיאבון


הערות:
ניתן לאפות את העוגה גם ללא אמבט המים, פשוט להניח בשלב מתחת כלי חסין לתנור מלא במים.
אפשר לעטר בסוכריות קרמל.

מקור המתכון: Epicurus.com

6 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

פונצ', הרסת אותי עם העוגה הזו! אני מתה על שילוב של גבינה וקרמל ואת העוגה הזו אני אנסה בקרוב מאוד! היא נראית פשוט נפלא!

Roniti אמר/ה...

תודה מירי
אני גם אימצתי לרשימת העוגות המוצלחות.
הקרמל כל כך טעים שאי אפשר להפסיק לטעום...

בהצלחה תעדכני אחרי.

שבת נפלאה :-)

אנונימי אמר/ה...

סוף סוף! עד שמצאתי איך לעשות תגובה
חח העוגה הזאת נראת ממששש טעימה
אני מתה על כרמל.

אנונימי אמר/ה...

נראה מעולה! מתה על עוגות גבינה בשילוב קרמל, וזו נראית משובחת. קנית אותי :)

אנונימי אמר/ה...

מתי אני שופך את הקרמל על העוגה?
לאחר שהיא התקררה במקרר או אחריי צינון קל מחוץ לתנור

תודה

כלי אוכל אמר/ה...

עוגות גבינה הן הדבר הכי טעים שיש.
בארה"ב באמת יש עוגות מדהימות, והאמת שעוגת גבינה עם קרמל זו גאונות אמריקאית לישמה!!!
אני חייבת לנסות אותה עוד הערב.
איזה כיף....
תודה.

Go Check the beautiful Keto Party Yaidy had ! @sweetketolife