יום שישי, 5 בדצמבר 2008

עוגת שוקולד הכי טובה בעולם !!




אם הילדים שלי החליטו, אז כנראה שהיא באמת כזאת
יש שאוהבים עוגות שוקולד, יש שמתים על עוגות שוקולד ויש שסתם נחמד להם עם עוגת שוקולד
אני אוהבת מאוד עוגות שוקולד וכל הזמן בחיפוש אחרי עוגת השוקולד המנצחת
עוגה שתהיה רכה נימוחה שוקולדית מספיק ותשאיר טעם של עוד אחרי הביס הראשון

בחג ההודיה החלטתי לתור אחרי העוגה המושלמת חיפשתי בכל הספרים חיפשתי במגזינים השונים ובסוף נזכרתי שפעם ב"תפוז" סימנתי עוגת שוקולד עשירה ולא הספקתי לעשות..
צ'יק צאק חזרתי למתכון, וידאתי שיש לי את כל המצרכים ואפיתי את עוגת השוקולד הכי טובה בעולם (לדעת ילדי, ודעתם נחשבת ביותר!)

המתכון ממליץ להכין את העוגה בתבנית 24 קטנה, אני אפיתי בתבנית 22 ונשאר לי המון חומר אז אפיתי עוגה נוספת קטנה ושטוחה וממנה קרצתי עוגות אישיות..
פשוט עוגת שוקולד חלומית

עוגת שוקולד שחיתותית של אור מתכון פורום תפוז ע"י fairy_mi

250 גרם חמאה
250 גרם שוקולד מריר טוב, שבור (אני השתמשתי בשוקולד תפוז שלדעתי שידרג את העוגה לטעמים נפלאים אחרים)
2 כפות אבקת קפה אספרסו נמס או גרגרים
150 גרם קמח תופח
150 גרם קמח רגיל
1/2 כוס אבקת קקאו באיכות טובה
1/2 כפית סודה לשתיה
550 גרם סוכר (2 וחצי כוסות)
4 ביצים
2 כפות שמן
125 מ"ל לבן או רוויון

מחממים תנור ל- 160 מעלות ומשמנים תבנית עמוקה בקוטר 22. לרפד בנייר אפיה כך שיעלה לפחות 2 ס"מ מעל לדפנות התבנית.
שמים בסיר חמאה, שוקולד, קפה ו- 185 מ"ל מים וממיסים על להבה נמוכה עד שהתערובת חלקה. מסירים מהאש.
מנפים את שני סוגי הקמח, הקקאו והסודה לשתיה לקערה גדולה. מוסיפים סוכר ויוצרים גומה. לתוכה מכניסים את הביצים, השמן והלבן ומערבבים. מוסיפים את תערובת השוקולד ומערבבים לתערובת אחידה.
יוצקים לתבנית ואופים במשך שעה ו- 40 דקות. בודקים כמובן ע"י קיסם.
מצננים בתוך התבנית ורק אז שולפים.

זיגוג:
250 גרם שוקולד מריר טוב, קצוץ
125 מ"ל שמנת
2/3 כוס סוכר
ממיסים הכל ביחד בסיר קטן על אש נמוכה, מביאים לרתיחה, מנמיכים עוד יותר את האש ומשאירים לבעבע 4-5 דקות.
מצננים מעט.
מניחים את העוגה על רשת צינון ויוצקים את הזיגוג על כל העוגה.


הערות שלי + ושל fairy:
עוגת שוקולד טעימה ועשירה מאוד, יוצאת גבוהה ומרשימה.

אני כאמור החלפתי את השוקולד המריר בשוקולד בטעם תפוז והעוגה קיבלה טעם נפלא חדש.
במקום ריוויון השתמשתי בחלב
את העוגה עיטרתי בשבבי אגוזים טחונים ובנשיקות שוקולד קנויים.

8 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

למה???
למה ככה להתעלל בבן אדם?!?
את בטוחה שהעוגה לא קנויה?! חחח
אחד עוגות השוקולד היפות ביותר שראיתי בטח גם טעמה ככה!

פשוט נפלא
שבת שלום,
דניאל

Roniti אמר/ה...

חחחח דניאל
אכן עוגה מדהימה בטעמה
שחיתות אמיתית

תודה שבאת לבקר
שבת נפלאה לך

אנונימי אמר/ה...

למה דווקא שהתחלנו דיאטה...
נראה נפלא ומגרה
אחרי שאני יוריד את ה-10גרם הראשונים אני יכין
נשיקות
חן כספי

אנונימי אמר/ה...

עוגה יפה מאוד! את יודעת שריויון זה באטר מילק, נכון?!

Roniti אמר/ה...

חן העוגה הזאת פשוט אליפות
ואני ממליצה להשתמש בשוקולד תפוז
זה מקבל טעם מדהים

Roniti אמר/ה...

תודה מיכליקה
כן אחרי שנים של חוסר ידיעה
היום אני יודעת.
:}

אנונימי אמר/ה...

שעה וארבעים זה לא המון?

Unknown אמר/ה...

כשאת כותבת לבן או ריווין - מה זה בארה"ב ? גם אני כאן ותמיד מתלבטת מה מחליף את הרוויון או הלבן של הארץ

Go Check the beautiful Keto Party Yaidy had ! @sweetketolife